Alweer therapiedag 8 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Stork - WaarBenJij.nu Alweer therapiedag 8 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Stork - WaarBenJij.nu

Alweer therapiedag 8

Door: stichtingdolfijntherapiedamian

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen was Dylan gelukkig fit genoeg om naar de therapie te kunnen.
Beide jongens hadden ook erg veel zin.
In de binnen kamer hebben Damian en Dylan vanmorgen samen therapie gehad.
Dit vonden ze erg leuk, Damian mocht op bezoek bij Dylan.
Ze gingen memory spellen, onze jongens tegen de therapeuten.
En jawel de jongens hebben 2 keer dik gewonnen! En echt gewonnen ze hebben hun niet laten winnen...
Onder het spelen werden er weer snoepjes uitgedeeld. Alleen Dylan wilde (uiteraard) niks. Er waren weer duidelijke afspraken gemaakt. Iedereen mocht een snoepje maar als het klaar was ging iedereen handen wassen. Later vertelde Dirkje en Astrid dat Dylan iedereen heel goed in de gaten hield wie wat nam maar hij liet alles wel gebeuren, ook bij Damian!
Damian was blij met deze opdracht. Hij had er bij ons om gevraagd en ook bij Astrid. Damian kan nm bijna nooit snoepen of bepaalde dingen drinken omdat Dylan dan misselijk word. Nu is het natuurlijk ook niet goed om altijd te snoepen maar af en toe is natuurlijk wel lekker.
Met duidelijke afspraken en een belofte over handen wassen gaan we dit proberen te doorbreken. En super, want vanavond heeft Damian een kauwgompje genomen met de zelfde afspraak als geoefend. Het begon nog wat moeizaam maar is goed gegaan! Dylan werd niet boos en niet misselijk!!!
Ook is er in de kamer geoefend op grenzen. Damian heeft hier al veel aangewerkt. Nu mocht het samen. Even aan elkaar zitten en als er 1 stop zegt moet je ook stoppen. De therapeuten speelde het eerst en daarna de jongens. Damian zegt sinds een paar dagen al steeds stop tegen Dylan alleen kwam het bij Dylan nog niet helemaal over. Een mooi oefen moment dus vanmorgen!
Daarna was het watertijd! En dus weer feest zowel voor ons als voor de jongens! Zowel oma en opa als Marc en ik staan te genieten van de jongens!
Ze doen het echt super en luisteren goed naar de instruktie. Vooral voor Damian is dit erg belangrijk want hij mag als hij heel goed luistert ook "los" Zwemmen met Astrid er naast ipv dat ze Damian vast houd. Dit voelt natuurlijk heel stoer! We zeiden vanmorgen ook dat Damian zich hier als een dolfijn in het water voelt. Hij doet ook allemaal kunstjes na van Chabie... zo grappig!
Alles werd weer uit de kast gehaald surfboard (tegelijk hoe verzin je het, haha) Superman zoals Damian dit noemt dit als hij door het water word geduwd en natuurlijk knuffelen, kusjes, stok, springen ed. Verder was het super gaaf om te zien dat de hoofdtrainster Esther in het water was met de dolfijnen en omhoog meegenomen werd. Zo mooi om te zien, we stonden met open mond te kijken!
Dylan heeft ook weer genoten en bij hem kunnen we ook veel horen wat hij moet doen en zeggen. natuurlijk koos ook Dylan weer voor het surfboard en noa sprong weer vrolijk mee. En Dylan is gek op kusjes geven en krijgen van Gee gee. verder liet hij Gee Gee springen over de stok. Het mooie en knappe is dat Dylan zijn pet niet meer voor zijn gezicht doet met spetteren. De eerste dagen deed hij, heel slim, zijn pet voor zijn gezicht zodat hij de spetters niet zo voelde...
Ook hebben de jongens op het dock weer hard gewerkt. Beide een spel met praten. Damian moest oefenen hoe je een duidelijk verhaal verteld aan iemand die ergens niet bij was. wat is wel belangrijk om te vertellen en wat niet. Damian verteld vaak teveel details en komt niet tot de kern of verteld iets zo bijv. over school of je erbij was zodat je het niet goed kunt begrijpen. Hij deed dit met wat sturing heel goed vertelde Astrid!
Dylan heeft weer erg aan uitspraak en motoriek gewerkt.
Het was dus een goede dag met een mooi doel!
Gelukkig ging de terugweg na de therapie vandaag goed! We waren goed voorbereid met extra water en een natte doek maar hebben het niet nodig gehad, gelukkig maar!!!!
Vanmiddag weer lekker gezwommen en Dylan heeft na het eten nog lekker stickers geplakt op de koele airco slaapkamer. Dat is echt heerlijk als het overal zo warm is om daar even af te koelen!
Morgen alweer de 1 na laatste dag...pff wat is het super snel gegaan allemaal! Morgen mogen wij weer achter het dock kijken. Extra bijzonder zo dichtbij en kunnen we extra mooie foto's en film maken!

Hartelijke groeten van ons 6e

• 11 Augustus 2011 - 06:33

Andrea Peters:

hallo allemaal

nog van harte gefeliciteerd! wat super dat jullie het zo naar je zin hebben en wat doen de therapeuten leuke dingen met de kids ik geniet van jullie verhalen
    veel plezier nog deze laatste dagen

groetjes uit hoofddorp

• 11 Augustus 2011 - 07:38

Jhtl:

Weer achter het Dock kijken! Ja, daar kun je echt alles goed zien en horen. Al de terugreis aan het voorbereiden? geniet ervan, en probeer ook te genieten van de zon, wij weten bijna niet meer hoe die voelt!
    Liefs jhtl

• 11 Augustus 2011 - 17:53

Zwaantje:

nog een paar dagen en dan is het al weer voorbij. geniet er nog lekker van met zijn allen en we blijven op de hoogte groetjes