Zevende therapiedag & Marc jarig - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Stork - WaarBenJij.nu Zevende therapiedag & Marc jarig - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Stork - WaarBenJij.nu

Zevende therapiedag & Marc jarig

Door: stichtingdolfijntherapiedamian

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen moesten we allemaal iets eerder op. We gingen natuurlijk eerst Marc zijn verjaardag vieren voordat wij naar Astrid zouden gaan.
We hadden hier nog wat kleine cadeautjes gekocht en we hadden slingers "mee gesmokkeld" Dit laatste wist Marc echt niet dus zijn verbazing was groot toen hij de woonkamer binnen kwam!
Na prachtig zingen, de pakjes, ontbijten en weer het eeuwige insmeren....(dat is echt het enige wat ik niet zal missen! Al dat kleffe gedoe,haha) moesten Marc en ik vandaag samen vroeg op pad. Om 9.15 uur hadden we een workshop. Doordat Astrid de therapeut is van Damian wilde zij het graag met ons 2e doen. Het ging over opvoeden en negeren. Het was zeer informatief en we hebben er zeker iets aan! We hebben heel bruikbare tips gekregen en vooral ook voor school en op school.
Damian en Dylan kwamen vandaag dus met oma en opa naar het therapiecentrum. Dit had van te voren gemopper gegeven maar het was allemaal goed gegaan. Gelukkig hadden wij nog genoeg tijd om de "gewone" dingen voor de therapietijd te doen. Even binnen zitten bij de airco, wat drinken en een biskwietje eten. Daarna hele dikke knuffels van Dylan en een doeii van Damian en dan beginnen hun aan de binnentherapie.
Damian had een hele leuke tijd en Dylan héél moeilijk. Damian mocht pannenkoeken bakken met Astrid op de boot van de staigeres. Dat laatste alleen was al heel spannend want bij ons vorige verblijf zagen we altijd die boot en Damian vind die boot geweldig maar normaal mag je hier nooit komen. Bij gebrek op het eiland aan pannenkoekenmeel werd het poffertjesmeel en dus een pofferkoek.
Damian had het heel goed gedaan maar moest erg afgeremd worden in zijn enthousiasme vertelde Astrid. Daarna was het ook net een stuiterbal vertelde ze en moest ze hem veel aanwijzingen geven. Gelukkig ging het met op het dock alweer beter en deed hij super zijn best met een soort beker memory.
Dylan is bang voor heel eten en drinken en ook als iemand anders dit eet of drinkt. Vooral Damian heeft hier erg veel last van. Als Damian bijv. kauwgom in zijn mond heeft kan Dylan gaan overgeven of helemaal boos of in paniek raken. Vandaag is hier aangewerkt. Ik weet dat het voor een goed doel is maar toch voelde ik me rot toen ik het zakje met snoepjes aan Dirkje gaf met juist die snoep die Dylan afschuwelijk vind...
Er werd een spel blaas memory gespeeld en ondertussen hadden Dirkje en de stagaire "zin" in een snoepje. Dylan mocht zeggen welke hij het minst erg en het meest erg vond...idd de meest erge hadden hun heel veel zin in... en ondertussen ging het spel"gewoon" verder. Dylan deed zijn focus helemaal op het spel en probeerde hun echt te negeren maar het snoepje ruikte ook erg. Maar heel knap hij heeft het doorstaan! De afspraak was dat ze daarna hun handen zouden wassen en hun mond zouden spoelen met water. Dit vraagt (eist) Dylan normaal van Damian voor hij weer bij hem in de buurt wil en durft te komen. Dit was nu van te voren verteld en natuurlijk gedaan. Maar een hele beproefing voor ons mannetje!
Super knap dat hij het zo geweldig gedaan heeft. Toen hij ons in de de binnenruimte zag kwam hij meteen naar mij toen en vertelde dat hij niet lekker was en moest overnemen (is overgeven) ik heb dit genegeerd en hem naar Dirkje gestuurd en gezegd dat ze aan het handen wassen waren...pijnlijk moeder moment!
Daarna mocht hij ons een knuffel geven en ging hij naar het water.Ook op het doch moest hij Tamara een snoepje geven. Hij moest netjes vragen tamata wil je een kauwgom. Maar tamara zag de Maom en zei meteen(en dit was niet afgesproken van te voren) "oh die vind ik zo lekker mag ik die"...waarop Dylan heel sneu zei : oke... En toen moest Dylan dus nog een keer dat nare snoepje accepteren..Dit vond Dirkje ook wel sneu!
Precies daarna kwam Damian heel enthousast aan rennen en vertelde van de pofferkoek! Leuk zo'n blij koppie!!!
Daarna hebben we buiten genoten! Dylan mocht als beloning voor het goede werken binnen extra lang in het water. Eerst kwam Gee Gee weer niet...ze is zo beschermend voor Noa dat als er maar iets gebeurt ze niet wil komen. Nu stond er weer een cementmolen naast het water wat onrust geeft. de hoofdstrainster is er ook meteen naar toe gegaan. Dirkje ging toen voor Dolfijn spelen en Dylan mocht met de gebaren anngeven wat ze als dolfijn moest doen. Hilarisch natuurlijk!
gelukkig kwam Gee Gee vrij snel toch en werd het een hele leuke watertijd! Ook kwam het surfboard weer en wat dan zo leuk is Noa springt er naast mee met hun. De fotograaf van het CDTC zat erbij dus dat heeft vast een mooie foto opgeleverd!
Verder natuurlijk weer dansen, kusjes geven, met de bal, de stok, duwen door het water...teveel om op te noemen en super om te zien! Bij Dylan staan we super dichtbij dus echt boffen. Wel is het heel lastig met filmen en foto's maken dat de boys tegelijk in het water zitten en de een links en dan ander rechts van de brug...er word dus vaak geroepen papa surfboard,haha!
Damian had ook weer een hele mooie watertijd en heeft alles uit de kast gehaald zoals super snel op het surfboard ( en dan ook echt super snel!) zich super hard laten duwen, knuffelen, dansen, kusjes geven, stok, bal noem maar op. Genieten voor hem en voor ons! Op het dock dus hard werken en toen zat ook de 7e dag er weer op. Gaat het toch snel!
Opa en oma lopen na de jongens begroet te hebben altijd al terug want Damian en Dylan moeten weer mee naar binnen met de begeleiders/staigeres en wij hebben nagesprek. En met die hitte is het fijn om terug te kunnen...Toen wij terug liepen met de jongens werd Dylan helemaal niet lekker in de buggy. Heel wit en enorm zweten en ging steeds met ogen dicht tegen zijn hondje aan liggen...hij zei ook niks en het was midden op een bloed hete parkeerplaats zonder ook maar een plek schaduw behalve zijn eigen parasolletje... hem wat laten drinken en toch maar weer verder naar huis en hem daar lekker op bed gelegd met de airco en toen kreeg hij weer kleur en later wat praatjes.En voelde Dylan zich al snel weer stukken beter! Echt schrikken dus! Waarschijnlijk vermoeheid en de warmte... Vanmiddag zijn we na Dylan zijn flinke slaap wel even in het zwembad geweest maar Dylan wilde niet spelen alleen drijven. Lekker rustig en afkoelen dus! Toen gegeten bij het zwembad en een nog een fruitcocktail gedronken op Marc zijn verjaardag!
Bedankt voor de felicitaties, berichtjes en smsjes! Leuk, enne... de borrel is niet gedronken dus we sturen niks door! Maar bedankt voor het aanbod!!!!

Lieve groeten van ons!

• 10 Augustus 2011 - 08:44

Jhtl:

Kan niet zo inhoudelijk reageren, heb twee logeetjes en dan moet ik toch allert zijn dat T niet wordt buitengesloten. MOOI VERHAAL!

Liefs jhtl

• 10 Augustus 2011 - 11:45

Joke:

Marco als nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Als ik de verslagen lees valt mij op dat het erg drukke en inspannende dagen voor jullie en vooral voor de jongens zijn
    Groetjes, Joke