Laatste therapiedag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Stork - WaarBenJij.nu Laatste therapiedag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Stork - WaarBenJij.nu

Laatste therapiedag!

Door: stichtingdolfijntherapiedamian

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Dat het de dag van het afscheid nemen is was vanmorgen meteen al duidelijk. Het waren Damian zijn eerste woorden toen we hem wakker maakte.
We hebben Damian proberen uit te leggen dat het ook moeilijk en verdrietig is maar dat hij toch moest denken aan alle mooie dingen en vooral nog heel erg moest genieten van alles!
Dit heeft hij gelukkig ook echt gedaan.
Gisteren mocht Damian van Astrid al bedenken wat hij vandaag heel graag wilde doen. Damian koos voor snorkelen vanaf het strand van het Royal Resort (tegenover Lions Dive) naar het therapiecentrum en dan weer door die school vissen zwemmen.Vandaag koos hij dit nog steeds maar inmiddels had hij ook bedacht dat hij heel graag 1 keer met Dylan en een dolfijn wilde zwemmen...
Astrid had uitgelegd dat hij hierdoor wel eerder afscheid moest nemen van Chabelita maar Damian koos toch voor Dylan.
Dylan is "gewoon" gaan werken in de binnenkamer. Voor Dylan is het veel leuker als de gewone dingen worden gedaan. Er is een spel Twister gedaan waarbij hij moest praten in mooie zinnen en links en rechts en de kleuren moest zeggen als hij moest draaien.
Daarna was het de laatste keer watertijd. We hadden vanmorgen aan Dylan verteld dat dit de laatste keer was maar we weten niet zeker of Dylan het helemaal begreep.
In het water kwam weer Gee Gee niet, de zee was nog woester en wilder dan gisteren en er staat heel veel stroming. Daarom besloot Dirkje met Dylan naar Damian toe te gaan ipv dat Damian naar Dylan zou komen op het laatst. Achteraf ook beter want zo hadden ze allebei toch hun eigen afscheids moment. Whow, wat was Damian verrast toen hij Dylan zag aankomen lopen. En wat genoten ze allebei van dit momemt. De camera's maakte weer overuren...haha!
De dolfijntrainster riep op een gegeven momemnt dat Gee Gee kwam dus namen de jongens afscheid en bleef Damian nog genieten bij Chabelita en Dylan ging naar Gee Gee. Alles moest natuurlijk nog 1 keer worden gedaan.
Damian mocht ook nog even alleen met Lisa de oude dolfijntrainster in het water. Zij was weer even gekomen omdat ze nog geen afscheid kan nemen van alle dolfijnen. Morgen mag ze een hele dag in het water om nog echt 1 keer met alle dolfijnen te zwemmen en knuffelen. Met haar kon Damian weer andere dingen doen als bij Astrid dus dat was boffen. Ook voor ons want ze kwamen een aantal keer heel dichtbij de brug, leuk voor de foto!
Natuurlijk koos zowel Damian als Dylan voor kusjes, knuffelen, het surfboard, dansen, de bal, de stok noem maar op. Damian koos zelfs 2 maal superman! Ik zei ook later dat hij wel op de academy ernaast kon gaan werken zo mooi en hard kan hij dit!
Dirkje had ook aan Dylan uitgelegd dat hij Gee Gee nu gedag moest zwaaien omdat dit echt het laatste was. Dylan had toen geantwoord dat hij over heel lang nog wel een keer kwam, dus hij heeft waarschijnlijk toch op dat moment begrepen dat het echt de laatste keer was. Gelukkig maar want dan heeft hij echt afscheid genomen!
Je zag ook echt dat Damian het moeilijk had toen hij van het dock liep. Dit ontroerde ons echt als je dat zo ziet van je kind.
Bij het eind gesprek kregen de jongens het prachtige fotoboek en en schijfje met heel veel foto's. Een dvd wordt helaas niet meer gemaakt...
Toen moet er echt afscheid worden genomen. Wat een rot moment! Damian had het zo moeilijk en was zo verdrietig. Nog een knuffel en een lief woord ook voor ons en toen zat hij heel zielig op het bankje te huilen. Daarna begon Dylan ook en hield ik het ook niet droog. Een ander therapiegezin waar we elke dag tegelijk mee zaten, hele leuke mensen, was Marlies ook van in tranen dus het ging lekker... We zijn maar snel weggegaan en hebben de jongens een ijsje gegeven en zijn de wandeling naar huis begonnen. Konden we mooi nog even napraten en ondertussen bleven de tranen rollen bij de jongens.
Thuis hebben ze allebei een mooie ketting gekregen met een afdruk van de vin van hun dolfijn. Gelukkig waren ze hier heel blij mee! Damian maakte de ketting meteen lang zodat Chabelita op zijn hart zat! Mooie gedachte!!
Na het slapen hebben we lekker gezwommen en hebben de jongens voor dolfijn gespeeld in het water. Ze lieten elkaar zingen, dansen en sprongen maken. We hebben er vreselijk om gelachen!!
Het mooiste is we al echt resultaat zien. Damian kan in overleg een snoepje eten. Ze zeggen stop tegen elkaar en ook dit gaat elke dag steeds beter. Verder zijn de jongens veel minder snel boos en Dylan durft veel meer. Dylan is ook in zijn spraak vooruit gegaan. We zijn super trots zowel opa als oma als Marc en ik dat Damian en Dylan zo ontzettend hard gewerkt hebben en hun best hebben gedaan!

Morgen nog even lekker zwemmen en naar het strand!

Zonnige groetjes van ons alle 6!

• 13 Augustus 2011 - 13:30

Joke:

Wat heb ik genoten van de verslagen!!!
    Fijn dat je nu al vooruiygang ziet.
    Een heel goede terug reis.
    Veel liefs, Joke

• 13 Augustus 2011 - 14:51

Fam Broekema:

Fijn dat jullie resultaat zien van alle therapieen.
    Geniet nog even van de laatste dag .
    Het was een plezier om de verslagen te lezen!!.
    Een goede thuisreis en tot kijk in nieuw-vennep.
    Groetjes.

• 13 Augustus 2011 - 19:21

Jhtl:

Een late reactie van mijn kant. Het is jammer dat de reis bijna ten einde is....hoe ga ik mijn dag nu beginnen? Toch maar weer gewoon de krant? We hebben genoten van jullie verhalen, we zijn blij dat de therapie wederom zijn werk heeft gedaan! Geniet van jullie geweldig bijzondere jongens en van elkaar! Goede reis naar Nederland!
    Xjhtl

• 13 Augustus 2011 - 19:28

Jan En Miny:

Hallo familie,alle verslagen gelezen.
    Wat mooi dat alles zo goed is gegaan.
    Wij wensen jullie een goede reis terug.

Groeten vanuit Gramsbergen.